Razzmatazz, Barcelona (Spain), July 26, 2013

Pretty self-explanatory
User avatar
Man out of Time
Posts: 1089
Joined: Fri Jul 06, 2007 8:15 am
Location: Belgium / West Midlands
Contact:

Re: Razzmatazz, Barcelona (Spain), July 26, 2013

Postby Man out of Time » Mon Sep 09, 2013 1:45 am

Review in ABC de Seville from 28 July 2013: http://hemeroteca.abcdesevilla.es/nav/Navigate.exe/hemeroteca/sevilla/abc.sevilla/2013/07/28/111.html

"
Elvis Costello, el lujo de una noche de verano. El británico firma una soberbia actuación en su regreso a Barcelona tras ocho años de ausencia.


DAVID MORÁN

Ocho años. Ése es el tiempo que hacía que Elvis Costello no pisaba Barcelona. De hecho, en un principio Costello debía actuar en el Poble Espanyol, recinto con más del doble de aforo, pero un ritmo de venta inferior a las previsones obligó a realojarlo en una sala más pequeña. Una lástima, la verdad. cenario como si fuese la primera vez.

Así que en cierto modo Costello pinchó, sí, pero quizá precisamente por eso mismo acabó firmando una actuación maravillosa. Porque, ante el socorrido recurso de echar mano de su condición de pieza museística del pop, el británico opta por seguir haciendo historia viva del rock acompañado por esos escuderos de lujo que son los mposters.

O, lo que es lo mismo Steve Nieve y Pete Thomas (The Attractions) y Davey Faragher, tres músicos capaces de rehacer a su antojo el inmaculado repertorio del británico durante más de dos horas de puro lujo resueltas con tension, energía y vibrantes mutaciones de viejos clásicos. Durante todo ese tiempo Costello fue soulman, crooner, espídico pionero de la new wave, rockero clásico, punk insolente, y, en fin, artista todoterreno con un diamante en la garganta y un puño en el estómago.

Al principio, le falló la voz y el sonido no acababa de cuajar, pero en cuanto descorchó «Watching The Detectives» y «Everyday I Write The Book», la noche alcanzó unas cotas de intensidad sísmicas con «Song With Rose» dedicada a las víctimas del accidente de tren del Santiago de Compostela-, «Slow Drag With Josephine», «Oliver’s Army», «Walking My Baby Back Home» o «(I Don’t Want To Go To) Chelsea» y él, de un humor espléndido, bromeaba a cuenta del nacimiento del rock en Barcelona y firmaba una lección de asistencia obligatoria para cualquiera que quiera subirse a un escenario algún día."

and in English via Google Translate:

"Elvis Costello, the luxury of a summer night. The British signed a superb performance in his return to Barcelona after eight years of absence

David Moran

"Eight years. That is the time that Elvis Costello was not above Barcelona. In fact, initially Costello should act in Poble Espanyol venue with more than double the capacity, but lower sales pace forced realojarlo production estimates in a smaller room. A shame, really. scenario as if for the first time.

So Costello somehow prodded, yes, but perhaps precisely for that reason ended up signing a wonderful performance. Because, before the rescued resource dip into their condition museum piece pop, the British choose to continue doing living history of rock accompanied by such luxury squires are mposters.

Or, what is the same Steve Nieve and Pete Thomas (The Attractions) and Davey Faragher, three musicians able to remake at will the pristine British repertoire for more than two hours of pure luxury solved with tension, energy and vibrant mutations old classics. During that time Costello was soulman, crooner, espídico pioneer of new wave, classic rock, punk insolent, and, finally, all-terrain artist with a diamond in the throat and a fist in the stomach.

At first, his voice cracked and the sound did not quite jell, but once uncorked "Watching The Detectives" and "Everyday I Write The Book", the evening reached some levels of seismic intensity "Song With Rose" dedicated to the train crash victims of Santiago de Compostela, "Slow Drag with Josephine ',' Oliver's Army ',' Walking My Baby Back Home" and "(I Do not Want to Go to) Chelsea" and he, in a mood splendid joke on account of the birth of rock in Barcelona and signed a lesson compulsory for anyone who wants to get on stage someday."


MOOT


Return to “Elvis Costello General Discussion”

Who is online

Users browsing this forum: bronxapostle and 22 guests